sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Denna kropp

Publicerad 2011-03-05 16:07:33 i Allmänt

Igår morse så var det som det brukar vara och jag höll på att göra mej i ordning för skolan och när jag kommit in på morsans jobb jag mellanlandar där för att hämta skolryggsäcken och denna morgon behövde jag även fylla saftflaskan så när jag gjort de så var det för mycke i flaskan så jag tänkte ja men då dricker jag väl upp en del och det borde jag aldrig gjort för ni vet ju vad läkaren sa om mitt svalj att jag alodrig kommer att kunna äta på normalt sett igen och nu händer de lika dant som när jag var på röntgen så svalde jag fel och börjar hosta jätte jätte kraftigt så helt plötsligt när jag hostar knackar det till och det gör fruktansvärt ont i två av mina revben och jag har ju brutit  en del förut så jag vet redan på förhand om något är brutet eller inte dels för att doktorn har visat mej men dels för att ha man brutit någotnågon gång så det är en väldigt speciell känsla det är svårt att beskriva men hur som helst så var vi uppe på sjukstugan och jag hade rätt två av mina revben på den högra sidan är brutna men det som är de djävliga dom kan inte göra någonting åt de det är bara att bita ihop.

Så det blir en väldigt lugn helg inte direkt ute och parta presis men men det läker ju med tiden men då om jag håller på att hosta ska man ha en kudde att trycka mot just när man böjar hosta så det får väl bli en snutte kudde som när man va liten.

Nu ska jag ta det lugnt ett tag sen får jag väl se vad jag hittar på det löser sej nog ha en trevlig dag/kväll

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela