sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ett framsteg

Publicerad 2011-07-15 10:49:12 i Allmänt

Jo jag skrev ju tidigare om att doktorerna inte lyssnade på vad jag sa och att jag skulle träffa Läkaren men ocskå chefen för Storumans sjukstuga Peter Bergren och jag berättade för honom hur jag mådde och hur jag kände mig kränkt av alla läkare som inte tar sig tid att träffa en och att dom inte skrev ut min medicin.


Men han ville ju faktiskt hjälpa mej med mediciner som dom andra vägrade att skriva ut
(då tänkte jag att bra nu klarar jag mej en vecka till innan det blir samma sak igen)
Då sa han"att han inte fattade vadför dom skrev ut sådan liten mängd som jag bara klarar en vecka innan jag måste ringa och jaga efter ett nytt recept" han sa de är ju ideotiskt  "jag skriver ut medicin så du klarar dej i 3 månader"
Tänk det finns doktorer som verkligen gör rätt för sin lön medan andra inte gör de det är som jag själv har sagt "EN DEL LÄKARE KLARAR LÄKAR EXAMEN MEN VISSA LÄKARE SKA INTE BEHANDLA FOLK"

För jag har träffat flera hundra olika läkare och läkarstuderande som inte passar att jobba med folk, för vissa av dom säger inte till vad dom ska göra utan helt plötsligt börja rycka och slita,eller att" det verkar som att dom menar "vad gör ni här då du är väl inte sjuk heller tänk du slösar bort min tid?"
Ibland finns det till och med läkare som låsas att lyssna på vad man säger och när jag sagt hela historien vad som hännt eller vad som var fel så sa den doktorn " kan du ta de en gång till"

Så man funderar att dom som inte kanske klarat läkarexamen skulle passa bättre som doktor än vad dom andra är som fått läkarexamen

Så ni ser det finns många läkare som inte borde blivigt de för dom inte kan eller vill ta hand om patientern medan dom som inte klarade det kanske borde vara bättre än dom andra dom borde ha med i studierna "Patient bemötande" i sin utbildning då får man se vilka som är lämpliga eller ej

Nu får det vara nog tack och hej

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Postat av: stefan wallin

Publicerad 2011-07-15 12:03:50

Hej Samuel!

Håller med dig det du skriver och det är tragiskt att det ska behöva vara så.

Det finns bättre och sämre läkare, men man måste komma i håg att läkare (tyvärr) också bara är människor. Men jag förstår dig att du kan bli lite (mycket) less ibland.

Ha en bra dag och sköt om dig!

(PS:tycker jätte mkt om att läsa din blogg)

MVH Stefan Wallin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela