sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Doktors möte igen

Publicerad 2011-07-12 08:26:06 i Allmänt

Jag får återigen be om ursäkt för att jag är så dålig på att uppdatera sidan men som det är nu har jag stora problem med smärtor och läkare med mera så man orkar som inte me de hela.


Jo i dag så ska jag och morsan återigen ett besök med läkarna här i Storuman för det är stora problem med min mediciner för läkarna tänker inte på att appoteket inte har hemma alla mediciner så dom skriver inte ut mer medicin förren sista förbrukningsdagen och då när inte appoteket har hemma så blir jag ju utan medicin av vissa sorter ibland över en vecka men då tänkte vi att om dom på appoteket kunde i förväg beställa hem medicin men dom får inte beställa hem medicinerna förren dom har ett recept och läkarna när dom skriver ut recept på vissa mediciner så skriver dom bara ut ett utag och då räcker medicinen i typ 20 dagar och vi får jaga efter nytt recept redan samma dag vi hämtar ut medicinen men ändå så skriver dom iallafall inte ut de förren sista dagen jag fatta då inte hur dom tänker?

En annan sak som jag är väldigt arg på dom är att jag har ju som två såkallat huvuddoktorer här i Storuman men när dom är borta så blir det ju någon vikarie och vissa av dom ( fast dom jobbar i Storuman och känner till mej) så vägrar dom att skriva ut mediciner och ibland träffa en och det tycker jag är väldigt fult gjort av dom så nu om dom inte ändrar på de hela efter detta besök så kommer jag ( fast jag säger det ju inte till dom) att ta kontakt med media dom brukar ju visa liknande saker som andra personer varit med om så kanske är det en lösning på problemet vad vet jag.

Nä nu ska jag ta och jobba lite och få någonting gjort i dag man kan ju inte bara lata sig trots man har sommarlov men

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela