sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ursäkta mej så...

Publicerad 2011-01-11 08:38:45 i Allmänt

Jag får be tusen tusen miljoner miljader om ursäkt att jag inte skrivit här på bloggen men jag har haft det tuft rent kroppsligt med smärtor och en rygg som vill ge upp så jag har mest varit sängliggande men jag lovar på heder och samvete att jag ska bättre mej.

Jo efter att vi varit och sett revyn så dagen efter skulle vi fara hem och det var som om att jag kände på mej att något skulle hända för när vi är ungefär tre mil kvar till Lycksele så börjar tempmätaren att vara i topp så vi svängde in på en parkering och vi öppnade motorhuven och vi hade ju inge vatten med oss så jag la snö på kylarn och efter ett tag gick tempmätaren ner så vi tänkte att vi kunde köra men vi hinner inte ens 25meter innan den var på topp igen så det var bara att ringa bärgaren och han kom och plockade upp oss och ordnade en hyrbil åt oss och sedan åkte vi utanför en bilverksta och lämnade bilen men dom hade ju inte öppet så vi körde hem och vi skulle måsta vänta till nästa dag innan vi kunde kontakta dom men vi bestämnde oss för att köra hem.Dagen efter ringde morsan till verstan och han trodde inte att han skulle kunna ta in den i veckan och han trodde att vi skulle måsta byta hela värmepaketet och kanske lite till så det var bara att boka om hyrbilen ett tag till.

Nu i dag så börjar ju skolan och jag börjar 11:50 och då har jag svenska och det känns segt i skallen nu när man varit ledig en längre period så om jag bara kan få hjärnan till att fungera så kanske jag kan få igång tänkadet  igen men det lär behövas en stor elektrick stöt för att få igång den här klumpen för den verkar som den tagit semester eller om den har dött där inne det verkar ju vara tomt där just nu iaf.

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela