sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Hur tänker dom?

Publicerad 2011-02-20 12:05:03 i Allmänt

Nu har jag kommit fram till  att jag faktiskt får lov att skärpa mej och börja uppdatera bloggen som förut!

Det har ju gått några dagar sedan sist jag skrev och det har hänt saker vill jag lova för jag skrev ju tidigare att en kille från Aftonbladets sportdel ringt och sökte mej för att höra vad jag tyckte om att Foppa sluta,jag väntade ju att han skulle ringa mej och vi pratade ett bra tag och dagen efter så var det repotarge om det jag de jag sa och det tycker jag blev rätt så bra men mer vill jag inte säga om de efter som det kan verka som att man skryter och det vill jag inte.

Samma dag så får jag ett medelande på Facebook av en redaktör från P3 och dom ville intervjua mej dagen efter i ett program mellan 7:45 till 8:00 och jag tvekade först men hon övertalade mej och jag väntade och väntade på att dom skulle ringa upp och klockan den gick från 7:45 och blev 8:00 och då ringde jag upp och frågade vad dom höll på med? Då svarar hon med ett Sms "tyvärr så fick vi en oväntad gäst till programmet så det blev inget" inte de att jag direkt blev sur över de jag tycker bara att det hör till god ton att  höra av sej mer än ett Sms.

Jag har ju fått vänta och vänta på att läkarna ska göra något ända från i November förra året då dom ändrade om min mediciner för att dom sa att det skulle bli mycke bättre med dom nya medicinerna.Men jag sa till redan från första början att den inte fungerade lika bra som den andra och att jag inte kunde vara aktiv som jag kunnat förut men ingen har gjort någonting förren i Fredags då ringde jag upp ¨på Sjukstugan här i Storuman och då var inte min ordinarie doktor där så jag skulle träffa hans vikarie och den vikarien är en av dom bättre läkare jag träffat hon lyssnar då på vad man säger och hon försöker då hjälpa en ,dom andra har ju haft flera månader utan att ha gjort någonting och den här doktorn ringde ner till en doktor som jag har nere i umeå och hon ordnade ut en annan medicin och den medicinen har då hitentills fungerat bra,visst det kanske inte är hela lösningen på problemet men jag tänker då äta den medicinen ända fram tills att dom övriga doktorerna börjar göra något.

Ja nu vet ni vad som hänt dom senaste dagarna och ikväll så spelar Björklöven hockey och det är en av dom viktigaste matcherna i hela säsongen det handlar om att hålla sej kvar på andra plats eller så blir det tufft att ta sej till kvalseringen men jag tror på grabbarna vi ska fixa de !!!!!!

Tack för titten välkomen åter!

Sampe

Kommentarer

Postat av: FOPPA

Publicerad 2011-02-20 14:40:13

MOOOODOOOORÖV

Postat av: FOPPATOFFEL

Publicerad 2011-02-20 14:47:46

GÖR DU DE? SKRIV DU PÅ FÖR BJÖRKLÖVN?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela