sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Konstig uppvaknande

Publicerad 2011-02-15 10:18:11 i Allmänt

Jo i går så kom vi hem från mormor i ( Vindeln) men vi mellanlandade i Lycksele för att göra en röntgen där jag ska stå och försöka att svälja kontrastmedel ( ett medel som gör att man ser vart vätskan tar vägen och ifall det stannar någon stans) Det kan jag säga att det dära medlet som jag skulle försöka att svälja är det mest vidriga jag någonsin smakat men det var bara att försöka stå ut den tiden som det skulle ta för att undersökningen.Redan efter tredje gången så stoppar läkarna undersökningen och sa att jag kunde gå och klä på mej.När jag tagit på mej kläderna så säger den doktor att han inte fick säga hur resultatet blev men det är nog som jag sagt hela tiden att det inte går att sväja för varför annars avbryter dom undersökningen om det i vanliga fall skulle vara mycket längre.

Så igår kväll så var jag helt slut på så jag somnade där vid halv sju  och medans jag ligger och sover ringer ett 08 nummer alltså från Stockholm några gånger och sedan så ringer ett mobilnummer som sedan talat in ett medelande på telefon men det visste ju inte jag för när jag väl har somnat är det nästan helt omöjligt att väcka mej.Så i morse när jag vaknar så då hörde jag av röstbrevlådan och då var det en kille som jobbade på Sportbladet ( aftonbladets sportdel) och han sa att med tanke på att Peter Forsberg ska sluta spela hockey så undrade han om han fick intervjua mej med tanke på att när jag träffade "Foppa" så lovade han ju när jag satt där men också i direktsändning att han någon gång skulle ställa upp för Björklöven.Han ville även höra vad jag tycker om "foppa" vad han har gjort,inte bara inom sport utan han har även gjort saker för sjuka barn  hälsat på dom på lassaretet med mera. En annan sak är när han samlade ihop NHL-spelare från Västmanland och spelade ju turneringar och alla intekter gick till välgörande ändamål.
Så jag ringde upp numret men fick inget svar då prövade jag 08-numret men inget svar där heller men efter ett tag så får jag ett Sms av honom och han skrev att han har jobbat hela natten men att han ville gärna prata med mej och frågade om det gick bra att prata när han vaknade istället.

Så i dag ska jag ju på skolan men fick reda på att psykologi läraren är sjuk ännu så det skulle bli självstudering istället.När klockan blir tio i tolv så börjar jag och då har jag Svenska och jag hoppas då att inte alla dom andra eleverna är sjuka så att det inte bara blir jag men men det går nog de me:-P

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Postat av: simon

Publicerad 2011-02-16 21:30:15

hej. det är intressant att följa din blogg. hoppas du snart kommer må bättre. kämpa på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela