sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Dagen efter

Publicerad 2011-12-09 16:23:25 i Allmänt

Igår gjorde jag äntligen efter lång väntan Magnetkamera undersökningen.

 

Det var lite jobbigt eftersom att jag har inte kunde ligga på rygg och  så dom gjorde som en ring med Fetvadd så själva såret inte tog i britsen.

När allt var klart och jag fick åka upp på avdelningen där jag hade alla mina saker. Efter ett tag kom en läkare in och sa ” ni ska sova på patienthotellet i natt” Varför ska jag göra de? ”eftersom du har varit sövd så ifall du skulle börja må dåligt så ska man hinna hit fort”Jag blev då förbannad de är ingen som har sagt att vi skulle måsta sova på hotellet och jämt annars när jag varit sövd så är det bara att fara när jag väl vaknat. Läkaren sa ”okej du får fara men inte förrän klockan 21:00”  När han hade gått så var jag förbannad som bara den och jag sa åt morsan att vi går en sväng i korridoren och det blev min räddning,jag träffade då på en doktor som opererade mej 1999 men också den läkare som sa att vi måste stanna till 21:00, läkaren från 99  frågade hur jag mådde? Jag är arg och förbannad. Varför då?  Att jag inte får fara hem till mormor förrän vid nio!! Ja då säger vi så här du får fara iväg 19:00 och när jag kollade vad klockan var så var den 18:45 så de kunde jag stå ut med.

Jag får inte veta vad bilderna från kameran ser ut förrän den 20/12 och tidigare under dagen träffade vi honom som snabbast och jag berättade mina problem, han trodde inte att bilderna kommer att visa vad som är fel och om dom kan göra något åt de.

Jag hoppas verkligen att han har fel och att dom hittar vad som är fel med min rygg det spelar ingen roll om det är så att jag behöver opereras bara jag kan få ett svar  för det är ju konstigt att jag får ett trycksår på ryggen och värk som är olidelig bara under en natt trotts att jag inte kan ligga på rygg och om dom inte hittar något direkt fel så kommer jag att få väldigt stora problem med att läkare vill trappa ner på medicinen.

Undra hur läkarna tänker om man nu har ständig smärta dygnet runt och äter en massa mediciner som knappt hjälper och det blir inte bättre om man ska trappa ner på medicinerna då får man ju ett ännu värre helvete till liv med all smärta som kommer att öka.

Dom läkarna har ju inte varit med om de själv och vet ju inte hur ont man får ha de dag ut och dag och blir allt sämre och sämre, för visste dom de så skulle dom anstränga sej för att kunna hjälpa mej eftersom dom då skulle vet vilket helvete man får ha de varje dag och timme.

Tack för titten välkommen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela