sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Nu är det nog!!!!

Publicerad 2011-04-05 11:10:18 i Allmänt

För några dagar sedan:
Jo jag har ju sparat pengar på banken och det har gått rätt bra så jag kände att när farfar(världens snällaste man) kom in på mammas jobb och berättade att han inte hade råd att köpa en bärbar dator till lägenheten och skulle så gärna vilja ha en och kunna vara ute på nätet han med så jag sa inget till farfar utan jag gick in på It-foryou och köpte en enklare variant av dator för farfar har inte så stora krav på vad datorn ska kunna göra så jag valde en dator som var billigare men ändå så har den allt de farfar behöver.

Så när farfar öppnade packetet så förstod han ingenting och han trodde först att jag lånade ut datorn till honom men när jag sa att det var hans egna dator och jag sa till fafar "Du har alltid funnits där när man behöft hjälp och sträckt ut en hjälpande hand och tröstat en om det behöfts och att du betyder mycket för mej och det är därför jag ger dej datorn"

Farfar började smått att gråta när han fick höra de och han sa att han inte med ord kunde säga hur tacksam han var, Och jag sa att det ingår en datakurs också så efter att han torkat tårarna och kramat om en så då satt vi lite snabbt och jag lärde honom lite av grundkunskapen men jag sa också att det tar ett bra tag innan börjar att komma igång på riktigt och att vi skulle öva mer sedan.

Så nu vet ni min goda gärning!


ÅTER IDAG!!!!!!

Nu har det gått över tjugo dagar sedan dom skulle höra av sej så jag ringde i morse till ortopeden och frågade vad dom riktigt höll på med och då svarade sjuksköterskan att hon skulle lägga in en lapp till doktorn om mitt ärende som om de skulle hjälpa när man annars söker dom med ljus och lyckta och inte får tag på dom och att det senare visar sig att läkaren är ledig.Så jag har inte så stor förtroende om att det kommer att hända något.

Jag ska börja lite smått att skriva in en anmälan men jag ska också skicka in till tidningarna och berätta hur dåligt dom har behandlat en inom vården och hur länge jag fått vänta för det finns en lag som säger att det ska högst ta tre månader innan man får träffa doktor i mitt fall har det gått sju månader så jag tror dom har lite svårt att svara på de vi får väl se vad det leder  till.

Ha en fortsatt bra dag!!

Sampe

Kommentarer

Postat av: Brorsan

Publicerad 2011-04-05 11:24:46

Jävla bra Sampe.

Postat av: curtelle

Publicerad 2011-04-05 11:33:47

Datorn till farfar! Den gärningen får du "guldstjärna" för. Stiligt gjort.

Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Publicerad 2011-04-05 11:34:30

Det var riktigt snällt gjort av dig, vilken kille du är :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela