sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Den är här

Publicerad 2011-04-12 08:53:08 i Allmänt

Nu så har medicinen äntligen kommit fram och jag har fått ut den så nu känns det rätt så bra.Det är ju klart att jag har ont men inte på samma sätt som innan så om man ser det på de viset så är jag rätt nöjd.

Men jag går ändå och väntar fram och tillbaka på att den nya doktorn ska ringa och berätta vad dom nu har tänkt att hitta på.

Jag har ju haft det jobbigt tidigare med nerverna ner till benen så ett tag kunde jag ju inte gå och fick åka rullstol  och alla trodde att jag var förlamad men så var det inte för det finns något som heter nervrötter och dom går ner i musklerna och när jag fick problem med ryggen igen så gjorde det att jag bröt kontakten mellan dom så det var därför jag inte kunde gå under en perioid.
Men nu som det är nu kan jag ju gå men har även andra "nervproblem" tex så i högra handen så känner jag ingenting jag kan stå och hålla handen i kokande vatten utan att jag ens känner någonting,en annan sak är att saker jag håller i högerhanden tappar jag oftast för att jag inte känner hur hårt jag nyper,

men nu har det hännt en annan sak det började för två veckor sedan då helt plötsligt då jag är på skolan så började jag tappa mobiltelefonen tre gånger och den åker i backen innan jag ens slagit nummret och när jag börjat prata tappar jag den också men det har jag vant mej vid men just denna dag när vi sitter och skriver så börjar jag att tappa greppet om pennan och jag kunde inte nypa fast den med fingrarna.

Så plötsligt händer de här : För två dagar sedan så jag satt jag och morsan hemma och kollade på film och jag hade svårt att röra armen och tänkte att jag var väldigt stel så jag ställer mej upp och rör armen och plötsligt så  vet jag inte vad som hände jag ingen kontroll av armen utan den viftade på hela tiden och jag försökte att hålla fast den men den skakade iaf och viste inte vad jag skulle göra men jag tänkte försöka härda ut ett tag innan vi skulle göra något och efter typ 35 minuter så då helt utan vidare så försvann de och jag kunde röra armen igen.

Så nu KRÄVER!!! jag att den där doktorn ska höra av sej för jag har just fått veta att han är expert på neurologi så nu borde han väl sätta fart för när jag sökte upp sjukstugan här i Storuman så har dom skrivit en akut remiss JUST TILL DENNA DOKTOR SÅ NU BORDE HAN TAN SITT ANSVAR!!!!!!.

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela