sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Uppdatering

Publicerad 2010-10-13 10:21:54 i Allmänt

Jag får ytterligare be om ursäkt för den dåliga uppdateringen av bloggen men en dag när jag försökte lägga upp bloggen så vägrade den att lägga ut de och samma sak hände dagen därpå men sedan dag tre så totalkraschar min privata dator så det var bara att lämna  in den på itforyou och dom konstaterade att vi hade 1996 spionprogram på datorn och tre eller fyra olika sortes virus plus att cd-.rom läsaren hade pajjat så det går inte se på film eller spela nå dataspel på den så då fanns det bara två val anntingren satt man in en ny cd_romläsare i själva datorn delarna och allt arbete med att sätta in den bara de skulle gå på 1600 kr men då om vi tog en extern-cd-rom läsare skulle det "bara" den kosta 500kr och då har man den på sidan om datorn och pluggar bara in den i ett usbminne så fungerar den igen:)

Jo sedan jag kommit hem så var jag på skolan och hämtade hem lite arbete som jag kunde jobba med dom kommande dagarna och efter att jag varit där går jag ner från morsans jobb och hör hos Anina ifall dom hade någon tid för klippning ióch färgning och då säger hon att hon och jessica har det väldigt full men jag hade tur för dom hade ju tagit in en praktikant som går frisörskolan och det var Emelie Älvebrant här från Storuman och ifall det gick bra om hon gjorde de?
 jag svarade att det gick bra och jag är supernöjd med de det blev först mycke kortare hår och sedan mörfärgning och till sist en blå tjock rand mitt i håret ja jag vet att det kanske inte låter som det skulle bli bra men jag är ju jätte nöjd och efteråt har flera personer tyckt att det blev bra så ni får väll hålla koll om ni ser mej på byn eller skolan så får ni väl själva se de.

PS jag LOVAR att jag ska bättra mej att uppdatera bloggen det har ni mitt ord på!!

Tack för titten välkomen åter!

Sampe

Kommentarer

Postat av: Kurt-Ove Ingesson

Publicerad 2010-10-13 10:50:23

Hej Sampe det låter bra med en blå fartrand på huvudet.

Sköt om dig



Mvh Kurre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela