sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Dum ide

Publicerad 2010-03-21 10:53:14 i Allmänt

Jag skrev ju att jag skulle på ett årsmöte trodde det skulle gå ganska fort men dom hadew 26 punkter att gå igenom och jag var den yngsta medlemen men sak samma jag hjälpte till med fika och rösträkningen och sedan så kom dom till en punkt där det stod "Valburedningen" jag visste ju lite grann om de hela men då sa dom att det inte kunde vara någon som satt i styrelsen och då är det en kvinna (ska inte skriva vem vet inte om jag får det eller inte) mwen hur som haver som sa att hon tyckte att jag kunde vara ordförande i Valburedningen jag fattade inte först men till slut blev det så så nu är jag Ordförande i valburedningen dom valde mej antagliggen för att jag är bra på att övertala folk och att jag känner en massa folk det kan va några av anledningarna det spelar ingenroll vadför men jag är då JÄTTE GLAD för  att dom ger mej detta anförtroendet änn en gång tack!!.


Ni kanske märkte att jag inte skrev något inlägg anledningen till att jag inte skrev igår beror på att jag fick ju en ide om att fara upp till slalombacken och kanske åka några åk men morsan sa hela tiden nej men till slut gav hon med sej så jag gjorde mej i ordning för att fara dit upp och när jag åkte i liften så kändes bena lite som spagetti men jag tänkte att det skulle nog gå vägen bara man fick vänja sej till sist var jag uppe och det bar iväg inte så fort men jag känner att det tar lika mycket när jag bromsar så i kröken så blev total stopp men som tur gjorde jag inte illa mej så mycket men det svåra var att ta sej upp det var helt omöjligt bena bar mej helt enkelt inte  och biningarna var för hårt spännda så jag fick inte loss skidorna efter många misslyckade försök så kom det en vänlig man och hjälpte mej på bena men då var det ju bara den sista biten kvar av backen (den värsta tycker då jag) och allt gick bra ända mot slutet då det blev ytterliggare en luftfärd och ner i backen men som tur var ju morsan där nere oich hjälpte mej upp på benena men då hade jag redan insett att jag måste fara och träna lite har misst mycket av den lilla benstyrka jag haft.

Är huvudet dumt får kroppen verkligen lida!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela