sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Sommarskola dag 1

Publicerad 2010-06-21 13:41:33 i Allmänt

I dag så var det första dagen på sommarskolan och det kan jag då säga att dom ställer höga krav på en man ska t e x vara i tid till varje lektion annars får man avdrag på lönen även om man bara är 5 min sen än vad det nu är men det är ju klart att det finns folk som kanske annars skulle utnyttja de och tro att dom skulle få betalt fast dom inte är på lektion men då tar dom helt fel.Vi ska jobba 6 timmar per dag plus att vi ska jobba in en dag och då får vi välja att jobba en timme extra varje dag eller om vi vill ha hemuppgifter istället som vi sedan ska redovisa för lärarna men det värsta problemet jag har är att jag inte begriper mej på det jag ska göra och den läraren vi har förklarar lite knepigt och jag är lite trögtänkt så det går inte så värst bra just nu men men så är läget.

Jag slutade lite tidigare i dag för jag har sådan värk i rygg och nacke så jag kunde inte koncentrera mej på uppgifterna så det var bara till att packa i hop och så får man väl ta nya tag i morgon och hoppas att det går bättre då.

Tack för titten välkomen åter!!

En sliten Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela