sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Fiske dag

Publicerad 2010-07-28 16:13:20 i Allmänt

I dag så följde jag med Örjan och Stefan och fiskade och vi hade de riktigt trevligt vi fick två fiskar men vi släppte tillbaka dom.

Här är två bilder från fiskningen             
Det här är en bild på Örjan som jag tog när vi va ute och fiskade vi fick två fiskar.Det här är Örjans bror Stefan det var vi tre som var och fiskade tillsammans.


Sedan så följde jag med farfar upp på sjukan och då passade jag på att prata med dom och höra var någon stans mitt recept hade hamnat för vi skickade ju in en receptförnyellse och hon som satt i receptionen fattade inte riktigt vadför dom inte gjort de dom hade nämliggen lagt de på väntlistan och jag är ju utan medicin så jag sa det till henne och hon gick genast iväg och pratade  med en doktor som var ledig och han skulle skriva ut den så den skulle finnas på appoteket inom några minuter så jag bad farfar om vi kunde köra förbi på appoteket och det gick bara bra men när jag kom till appoteket säger hon i luckan att dom inte har den hemma men att hon kunde ordna så dom skulle få hem den till i morgon men så såg hon att jag hade fått in ett annat recept på en medicin mot smärta men då har läkaren bara skrivit ut den lilla förpackningen och den räcker som längst i 4 kanske 5 dagar sedan är det bara att jaga efter ett nytt recept igen men men man ska väl va glad att det blev någonting iaf.

Så nu väntar jag bara att den här dagen ska gå och försöker härda ut tills imorgon så nu får man väl se vad man hittar på alltid blir det väl nått...

Tack för titten välkomen åter

Sampe

Kommentarer

Postat av: Å WAllgren

Publicerad 2010-07-29 22:18:48

Hej Samuel!

När ni fiskade: vem var den fula fisken, fisken eller fiskarna.



Hälsningar Å. Wallgren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela