sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Helt knäck!!

Publicerad 2010-01-17 11:02:26 i Allmänt

I dag så känner jag mej helt knäckt i kroppen troligtvis så tog jag i lite väl mycket igår när vi bowlade för det var ju tänkt från början att jag skulle få använda handikapprännan för egentliggen så får jag inte lyfta så tunga klot (får inte väga mer än 1kg) men jag tog det lättaste klot jag kunde hitta men när jag skulle använda rampen så gick det inte så bra fick ju ingen kraft i kloten när man la det i rännan så jag visste inte hur jag skulle göra om jag skulle skippa rampen och bowla som vanligt eller om jag skulle strunta i att bowla men till sist så blev det så att jag bowlade vann inte visserligen inte men jag fick två strikar det var då mer än förväntan iaf.

Men då har jag fått lida nu i natt har inte sovigt nästan någonting i natt pgr av värk i rygg och nacke så jag har beslutat att inte spela bowling på några år eller åtminstånde några månader iaf.

I dag så ska vi skicka i väg anmälan som vi hållit på med nu ett tag dom som ska ta emot de ville ha det på papper i stället för att man mailar dom så nu har vi fått fylla i massor av papper plus att jag skrivit tre a4-sidor där jag skriver min frustration över hur sjukvården behandlat en under åren. Bara för att man är "barn" och dom sa att jag va så ung att jag inte provat på saker och ting men om jag tar ett exempel när jag bröt armen jag kände direkt att den var av och när vi kommer upp på sjukan här i Storuman så säger dom att jag borde skrika av smärta så som min arm såg ut men jag sa bara att det inte var värre än vanlig och satt och skämtade medans dom höll på att gipsa mej skulle man göra det om man inte var van smärta?
Så nu har jag fått nog och tänker begära skadestånd så får vi se hur läkarna regerar då när dom får reda på de för dom får ju som en prick i registret dom gånger det händer sådana här saker som jag nu hoppas löser sej till de bättre den här gången iaf.

Tack för titten och välkomen åter då jag är på lite bättre humör

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela