sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

En dag kvar....

Publicerad 2010-01-02 11:20:55 i Allmänt

Nu är det bara den här dagen kvar på mitt så kallat underåriga liv men man kommer inte att dricka något på den stora dagen för de för med mina mediciner så kan det sluta riktigt illa om man dricker alkohål så det får bli närmast sprit blir väl sprite det stavas ju ungefär lika dant.Vi har ju beställt efter legitimationen för nu kan man ju ordna ett eget spelkort som jag ska använda när jag ska sattsa på olika matcher som bland annat björklöven spelar.

När man fyllt arton så får man ju göra uppkörningen men jag kommer att vänta med de för jag har ju inte hunnit med att träna lika mycket som alla andra hunnt göra medans jag varit i umeå på lassaretet så jag kommer att vänta till nästa kurs som skolan ska hålla i när nu det blir?

I dag så ska jag städa undan lite på mitt rum ifall man får besök i morgon vet då av några iaf.Jag får väl se om bageriet är öppet så man kan köpa någon tårta eller om vi måste köpa en på ica men det är inte så viktigt att ha en tårta det är baraom man vill ha något att bjuda på i sådana fall.

Jag undrar hur länge det är kvar på min konvallicens tid (den tid som jag måste hålla mej lugn efter operationen)vanligt vis så är  det 6 månader som man måste hålla sej lugn men det här var ju inte så stor operation som det var innan så jag hoppas att jag hinner åka slalomskidor i år kanske i slutet av januari om jag kan övertala morsan om det nu går vill säga.Annars så måste jag vänta ända till nästa år innan jag får hitta på något skoj igen och inte bara sitta inne hela tiden men det är nog så i slutändan att det är doktorerna som måste bestämma det är ju han som är mäst kunnig inom det här ämnet (det borde han då va iaf).

Än en gång ber jhag er att försöka kommentera och om det inte går så skriv gärna på min användare på apberget : samuelnr6 tack på förhand

Tack för besöket och välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Postat av: Jonas

Publicerad 2010-01-03 02:19:20

Grattis Samuel på dagen din! :)



Krya på dig och hoppas de blir massa slalom! ;)

Och jag säger då de, körkortet är inte helt fel! Det kommer! Närmar sig med stormsteg, inte länge kvar! :D



Mvh Jonas

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela