sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

När ska dom fatta

Publicerad 2010-12-15 11:54:37 i Allmänt

Jag ber tusen tusen miljoner om ursäkt för att jag inte uppdaterat bloggen på evigheter men jag har mått så in i H-vete dåligt pgr all smärta jag har inte kunnat vara så mycket i skolan som jag velat och jag har inte kunnat göra andra saker som jag tycker om att göra så nu är jag verkliggen DESPERAT!!!!

Läkarna tycker ju att jag har nog med mediciner som jag har nu men det är inte ens en bråkdel av vad jag har haft för som det är nu jag får inte sova om nätterna orkar knappt vara i skolan orkar inte heller vara aktiv socialt för jag orkar inte hänga med det här tar livet av mej.

Men vad ska jag behöva göra för att läkarna ska förstå mej och min smärta för dom säger ju att "Det är ju inte bra att äta så mycket mediciner då orkar man ju inte tänka "  eller "Att man blir så beroende av medicinen" MEN om jag nu har sådan smärta och allting blir lidande av de vad ska man inte kalla de annat än tortyr för jag är hellre beroende av medicin och kan vara aktiv i livet än att jag ska måsta ligga och ha ont dygnet runnt.

Dom har även pratat och bestämt över mitt huvud att jag ska måsta komma ner till Umeå och då ska dom dra ner ytterliggare på medicinen jag undrar bara hur vissa IDIOTER tänker? Om jag nu har en massa smärta och det finns medicin mot min smärta vadför ska man då inte kunna använda den om det fungerar nogorlunda bra?

För ortoped doktorerna har sagt åt mej att dom kan inte operera mej någon fler gång i ryggen så det går bara mobilicera min värk med mediciner men då medicindoktorn har ju andra åsikter och inte lyssnar dom på en när man pratar för så fort jag öppnar munnen så avbryter han mej så jag hinner ju inte säga det jag vill ha sagt så det tycker jag är fräckt gjort av honom
Jag önskar att jag fick tillbaka min rätta medicindoktor som då lyssnar på vad man säger.

Men men vi får väl se hur det blir nu ska ni inte behöva höra mej klaga längre för denna gången.

Tack för titten och välkomen åter!

Ssmpe


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela