sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Jul !!!!

Publicerad 2010-12-25 13:22:24 i Allmänt

I går så hann jag inte med att skriva här på bloggen för det var så mycke vi skulle fixa innan gästerna skulle komma.Vi blev 8 stycken och det var trevligt vi började ju med att fika och då så får min kusin jesper sin förlovningspressent av mej Det här är jesper då han fick sin förlovningspressent av mej Det jag gav honom var ett par kalsonger med ett hänglås på för nu måste han ju lära sej att hålla sej fast vid en och samma tjej  och inte ha flera åt gången.Så anledningen till att han fick dom var ju därför och det fanns ju tre nycklar en skulle tjejen ha och en nyckel skulle hans mamma ha och en nyckel skulle ju mormor för och varför de ?? Jo han måste ju få låsa upp och gå och kissa någon gång :)

Efter att vi fikat så då var det dags för Kalle och dom flesta satt ju och såg de trotts att vi vet vad som ska hända men varje år har dom ju några ändringar så man ser ju inte alltid samma så i år var det med några nya stjärnor men dom kan jag inte namnet på.
Efter kalle så skulle vi äta och det fanns en hel massa köttbullar och annat kött ja jag kan inte räkna upp allt.

När vi hade ätit så då gick vi in i tv rummet och detta var vad vi såg Detta är våran julgran och alla våra julklappar 2010 så när alla kommit på plats så då fick min morbror dela ut julklapparna och det är ju lite annorlunda när man fyllt 18 då ska man ju hetas vara "vuxen" och i våran släkt så ska vi inte ge dom vuxna julklappar men jag fick en hel hög med julklappar så jag vet inte om dom hade glömmt hur gammal jag var men inte är jag ju så dumm att om dom nu redan köpt ett paket och just gett mej de så står jag ju inte och säger att jag är arton.

Senare så efter de så for dom hem och det var bara att gå och lägga sej så man kan inte säga annat änn att det var en bra dag.

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela