sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Tre dagar kvar till operation

Publicerad 2009-09-12 12:58:06 i Allmänt

I dag har jag inte gjort eller planerat att göra något speciellt för man vill inte gå ut p g a att mankan bli smittad av någon som är förkyld och blir jag förkyld så får jag inte operera mej.Anledningen till att det gick så fort efter rönken det var att en av dom patienter som egentligen hade tid hade blivit förkyld så dom kunde ju plocka in mej om jag inte var eller blir förkyld.Så jag ska försöka att hålla mej här hemma så mycket som det går men man måste ju ut och röra på sej i bland så man får försöka att undvika folk.

I går afton var vi bjudna på surströming hos min farbror, faster och min kusin  Viggo.Det var många av släkten där farfar och farmor jag och morsan farbror faster och kusin förstås och så var det min fasters mamma och pappa Ingvar och Anmari.Det var jätte trevligt där jag och viggo som inte gillar surströming åt korv och dom andra har ni nog redan listat ut helt rätt surströming.Efter att vi hade ätit visade viggo ett data spel som var på engelska han kan ju inte läsa engelska men jag läste och översatte och efter bara en liten stund hade vi vunnit.Just när vi vunnit ropar dom från köket att det var kaffe och tårta viggo gjorde en rivstart och snabbt i väg.Men till sist började min rygg att säga ifrån så vi fick tacka för oss och bege oss hemmåt.
det här är min kusin Viggo min kusin viggo
 jag har börjar fundera på vad jag ska ha med mej dit bort i ume tvspelet är då en sak för man blir ju sängliggande så det är bra om har nått annat att tänka på när det går iaf.Sedan ska jag ha med mej skolsaker för att inte halka efter och en sak som är tur med tvspelet är att man kan spela dvd och blueray skivor så det är bra om man tar med sej några filmer att titta på.
Nä det här ger inga pengar nu måste jag sätta i gång om jag ska få nått gjort men tack för besöket och välkomen åter

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela