sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

tillbaka på hemmaplan

Publicerad 2009-07-21 12:29:58 i Allmänt

Kom hem i förrgår från umeå efter att jag gjort rönken så skrevs jag ut men läkarna skulle ringa och berätta hur svaret  va om det är poisitivt eller negativt jag tror på negativt för det blir bara värre som det är nu men man hoppas att dom skulle kunna göra någonting ganska så fort så man inte bara sitter och hänger med armarna som vissa läkare gjort ända tills det blev en akut operation han sa hela tiden innan att nu vet vi ju att det inte är något farligt så då kan man måsta stå ut med smärtan eller som han sa tidigare lite smärta får du tåla när jag knäckt ett revben så det finns vissa läkare som inte borde vara läkare dom borde hälldre vara kloakdykare eller nått.Men det finns ju läkare som är riktigt bra också som den läkare som skällde ut han som sa lite smärta får man tåla dom doktorerna gillar jag dom som kan erkänna att dom faktiskt gjort fel och försöker rätta till de.Åter till rönken bilderna jag har försökt att ringa ner till umeå men dom sa att det finns en rönkenläkare som ska kolla på bilderna innan han/hon ska skicka vidare dom till den läkare som ska berätta svaret för mej.Nog för att man kan ha respekt för att det är semestertider nu men om man gör en akut rönken ska det väl gå undan med svaret.

Jaja nog om det i morse så kom dennis hem till mej vi satt och pratade en stund sedan for han för att köpa frukost till han och kristoffer när dom ätit färdigt så hjälpte dom mej med lite saker på datorn kan ju inte med windos vista så bra änn.Annars händer det inte så mycket här just nu lite mulet men inge regn som tur är nä nu måste jag kila vidare

Kommentarer

Postat av: Het Ewa

Publicerad 2009-07-22 13:45:02

Det finns ingen annan än just Du som kan kämpa och hålla garden uppe trots alla motgångar som varit under 10-års tid. Kram//Het Ewa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela