sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Gipset borttaget

Publicerad 2009-08-05 11:22:27 i Allmänt

I går så bulltade de i min arm så vi ringde till sjukan i storuman och dom skickade oss till lycksele för att rönka mej dom i storuman som kan rönken hade semester.Så när vi väl kommit fram så parkerar vi på e n handikapparkering för att jag knappt kan gå och dels för att jag åker rullstol så vi skyndar oss klockan var å 16.50 och vi hade tid klockan 17 så när man inte vet vart man ska så det blev lite brådis.När vi väl hittat dit så i receptionen så fanns det ingen där så vi börjar gå och till sist träffar vi en person som hade grönt mossfärgat hår.Det såg lite lustigt ut men vi komm i sista minuten för dom stänger egentligen klockan fem så vi hade tur och efter rönken så fick vi fara till akuten där fick vi sitta i två timmar och 25 min så till sist kom läkaren och säger att vi skulle ta bort gipset och sätta dit en last skena sedan skulle vi fara få hem som tur va men när vi kom ut så hade vi ju en parkeringsböter som är skriven tre minuter efter att vi gått in så då tycker jag att dom är taski för visst vi hade inget hadikapptillstånd för lycksele men när man ser personer som måste åka rullstol för att ta sej fram då borde dom faktiskt kunna ha så pass förståelse men nej då det kostar fem hundra kronor för de och så bensinkostnaden så det blev väl en färd som inte gav så mycket men kostade mycke.Sedan då i natten som var så rammlade jag ur sängen så jag slog axeln ur led men det gick ganska brfa att he tillbaka dern men nu har man värk i stället.Men men man ska inte klaga det kunde ju vara värre så nu ska man se frammåt ska kanske fara och skjuta lite med co2pistol så man får något annat att tänka på hejs svejs gnus och gnejs

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-08-06 02:16:18

Hm, du verkar inte alltid ha turen på din sida. Hoppas turen vänder snart, och att du inte ramlar nå mer :) det är ju inte så härligt att bryta armen, eller få axeln ur led. usch usch :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela