sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ett steg i rätt riktning!!

Publicerad 2014-05-14 11:48:53 i Allmänt

Jag har ju länge gått och väntat på att få den ryggdyna som var tänkt att jag ska kunna bära med mej så jag kan sitta bra vart jag än sitter och att den ska vara lätt. Nu idag hämtade jag ut ett paket på Ica på postavdelningen och jag hade ingen aning vad det kunde vara??
 
När jag kommit hem så öppnade jag paketet och det va den ryggdyna jag gått och väntat på och den passar rätt så bra så den ger det stöd det är tänkt att den ska kunna ge mej så jag inte får så ont.
 
Det är mycket jobb för morsan just nu inte bara det jobb hon gör på kontoret utan hon är även ledare för kurser för dom som ska ta klass 1 eller EU-moped i både Storuman , Sorsele och Lycksele. Hon har det extra  tufft just nu nästan varje kväll i veckan har hon utbildning så hon får köra mellan dom ställena.
Hon har sammanlagt 35 elever så det är en hel del extra arbeten och det ringer hela tiden i telefon någonting som rör jobbet.
 
När vi var på Ica igår så under tiden vi handlade (tog 25minuter) ringde det totalt 11 gånger så det var då tur ´jag hade skrivit en hel lista med vad vi behövde så kunde jag gå i lugn och ro och plocka sakerna.
 
Jag fattar inte hur hon orkar men hon gör ett fantastiskt jobb och det är många som berömmer henne och det är så kul att höra dels för hennes del men också för min del för det gläder mej mycket att få höra att dom tycker hon gör ett väldigt bra jobb!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela