sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

En bit på väg!!

Publicerad 2014-05-27 11:34:13 i Allmänt

Igår ringde en läkare från Storuman och hon frågade hur jag hade det och jag beskrev att jag inte kan göra  nästan något ting alls det är knappt jag tar mej mellan tv och dator.För varje gång jag är uppe och går så gör det ONT men den största smärtan är när jag sprutar in medicinen via sonden på magen då värker det så att jag tror att det skulle göra mindre ont om man stack niven i sej och vrider om Då kanske ni fattar bättre vad jag menar. 
 
Läkaren har försökt att få tag på läkarna i Umeå på det där stället för att höra varför det tar sådan tid och hur planeringen såg ut och vad dom ska kunna hjälpa mej med för är det enbart nertrappning gör jag det hellre hemma.
Läkaren från Storuman fick ALDRIG tag på någon inte ens receptionen och hon ska gå på barnledighet i eftermiddag men hon sa att om vi inte hör något från antingen dom eller henne så fick jag ett direktnummer dit där dom ska kunna svara på mina frågor.
 
Om jag inte får något vettigt svar kommer jag att säga att jag kommer vilja skickas till ett annat Landsting för att få bättre vård där än vad jag gått och väntat på i fyra års tid utan att få någon hjälp!! 
Jag sökte på nätet och hittade inte så mycket om vilket sjukhus som ska hetas va bättre än andra så jag ringde till 1177 och frågade men dom kunde inte heller svara på det så det verkar som att man får chansa.
 
Nu måste jag lägga mej ner innan jag får allt för ont.
 
Tack för titten välkommen åter!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela