sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Dummsnäll??

Publicerad 2014-05-31 11:45:30 i Allmänt

 
Igår var en väldigt jobbig dag med massor av smärta i både ryggen (som vanligt) men ännu värre i huvudet.
 
Vi åkte ut ändå fast det gjorde så ont för jag ville försöka få se något annat en stund och när vi stannat till så kom Stina Evertsson fram till bilen och frågade om jag hade möjlighet fast jag är lite risig och har besvär om jag kunde tänka mej att  jobba på Storumandagarna som vanligt??
Jag svarade och sa att jag kan inte garantera att jag kan jobba för jag måste komma på någon form av lösning när det gäller droppen som jag får via blodet så jag inte rasar i vikt men fixar vi det så klart jag ställer upp.
 
Det är ju roligt att man blir efterfrågad och att dom tycker att jag gör ett väldigt bra jobb och tycker att det är guldvärt det jag gör. Dessutom har man ju ett så pass stort ansvar så det går inte bara stoppa in någon ny som inte provat på det tidigare som vet vad dom ska göra när dom får problem och vilka man kan ringa för att få hjälp som jag lärt mej under alla åren som jag hållit på med det här.Jag har ju också lärt känna många knallar (försäljare) under åren vilka som är lätt att ha att göra med men också vilka som jämnt klagar på någonting.
 
Detta kommer att bli det de tolfte året som jag gör det här och vissa kan ju tycka man är galen som ställer upp men jag tycker det är roligt när folk vill ha mina tjänster.
 
En sak som är bra med det här jobbet att när jag väl går för att handlar (oftast på min lediga tid i slutet av marknaden) så dom knallar man känner ger mej alltid rabatt så det är ju en sorts löneförmån och att jag själv bestämmer mina egna arbetstider.
 
Nu idag ska vi städa ur våran gamla bil för vi ska inte ha den kvar och vi har en som gärna är intresserad av den för det är ju bra att den kan komma till andvändning än att den kanske hamnar på skroten.
 
Det blir dagens göra.
 
Tack för titten välkommen åter!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela