sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Nyårsrevy

Publicerad 2011-01-02 12:03:25 i Allmänt

Ja nu är det ju nytt år och vart annat år så har Garv Vindelns amatörteatergrupp nyårsrevy.  Jag är hedersmedlem så till första föreställning brukar jag och morsan bli speciellt inbjudna. Idag ska vi se första föreställningen 14.00.

Det ringde en kvinna från revygruppen på min telefon och hon frågade mej om hur långt fram vi ville sitta.Det blev  så att vi får sitta på andra raden.

Nästa gång dom ska spela revy om 2 år så tänkte jag prata med dom och fråga vem eller vilka som får skriva manus till revyn? Det jag har i tanken är att jag ska sno lite saker från våran Cabare som vi hade när vi slutade 9.Jag ska sno det här med att det ska vara tre stycken kommunchefer som ska vara med i Bingolotto  och dom ska ju inte vinna de vanliga dom ska vinna en massa andra saker men mer tänker jag inte säga om det för jag vet ju inte om dom tar med det eller inte.

Det är inte roligt när man blir äldre och blir lite snurrigt...

Nu blir jag lite orolig för mormors särbo verkar inte riktigt okej. Han hade en stroke för inte så länge sedan och nu verkar det som det är riktigt ha snurrat till det för honom. Han säger att han är intagen på Ersboda i Umeå fast vi vet ju att han ringde hemifrån. Mormor ringde hans dotter så vi får väl se hur det löser sig. Jag hoppas verkligen att han klarar sej för han är som en andra morfar för mej för min riktiga morfar är död sedan 7 år tillbaka.

Håll tummarna

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela