sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Iphone

Publicerad 2010-11-25 12:01:11 i Allmänt

Jag ber tusen tusen miljoner gånger om ursäkt för att jag inte skrivit så mycke på den sista tiden men jag har inte mått så värst bra har knappt orkat sitta vid datorn.Men jag ska försöka att skriva så ofta jag kan.

Jo under dom senaste dagarna har jag inte mått så bra har haft en nedrans massa värk i både rygg och nacke men framförallt i min högra axel för en natt när jag låg och som så rullade jag ner från sängen och det knakade ju i regält mycke och det värker nå så kopiöst mycket.Men jag lyckades att somna men jag kände redan nästa dag att jag behövde upp på sjukan och att dom kunde undersöka ifall jag brutit något? Efter att doktorn klämt och tryckt på olika ställen så skreck jag för det gjorde så ont men när vi sedan gör en röntgen så kunde doktor inte se något fel. Det tycker ja är  underliggt  varför det värker så i axel och jag kan inte få upp den högra armen över midjan för att det värker så vi har kräft att få prata med en annat doktor men dom vill först att sjukgymnasten ska undersöka mej och ifall hon hittar något fel så rapporterar det vidare till doktorerna.

När jag nu var i umeå så köpte jag mej en Iphone och jag tännkte att jag är ju rätt så teknisk så det skulle inte vara så svårt med där fick jag jag begrep inte hur jag skulle lyckas så jag ringde It for you och hörde ifall dom kunde ta emot mej men då säger en kille där att dom inte tog emot telefoner men då hör jag en annan röst som frågar vilket märke det var och då när jag berättat de så var det bara att komma för den killen hade just en lika dan så han hjälpte mej igång med de,Men det sved i plånboken 250 kronor för en halvtimma.

Men trodde ni det var slut redan då när jag skulle försöka överföra musik till telefonen men det gick inte och jag höll på bli så förbannad att jag nästan var på väg att kasta den i sopkontejnern men morsan sa att vi kunde ju fara tillbaka och se ifall han kunde hjälpa mej så vi satt väl där en kvart och då fick jag öva lite så nu kan jag de trots att det var besvärligt.
Så nu hoppas jag bara att det inte blir nå mera problem.

Tack för titten och välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela