sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Hur mycke ska man måsta tollerera?

Publicerad 2010-11-03 10:30:49 i Allmänt

Jag ber tusen och tusen gånger om ursäkt för att jag inte uppdaterat bloggen på ett bra tag.Det finns en anledning till det, jag har mått så in i nordens dåligt, jag har ont i hela kroppen och på nätterna  när jag sover får jag ju andnings uppehåll.  När kroppen ska ha igång allt igen så då reagerar kroppen så att jag vaknar och får kramper som håller på ja säkert 10-20 minuter. Efteråt så får jag ont som bara den och det som är det värsta att jag i nuläget inte har någonting som jag kan ta när det blir så här. Visst jag skulle ju kunna åka upp på sjukan och få en injektion i armen men jag har försökt flera gånger förklara att jag inte får någon effekt, all smärta sitter ju kvar.
Så varför ska man åka upp dit när man inte blir hjälpt. I morse for vi upp på sjukan och jag fick en injektion men vi var egentligen där för att få en akut tid hos någon av dom doktorerna som känner till mej.  Tidigaste tiden jag kunde få var klockan ett. Vi får väl se om doktorn lyssnar på vad jag säger för annars pratar han bara över huvudet på mig. Det är inget som jag gillar det är ju ändå min kropp och det är ju jag som får gå med den här smärtan och ingen annan.
                                        Jag tycker att jag har rätt att säga min åsikt i de hela.

Tack för titten och välkomen åter!!

En väldigt sliten Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela