sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Och så här blev de

Publicerad 2010-04-05 09:52:10 i Allmänt

I går for vi ju på akuen för att se om det var något fel på tån/foten och när vi fick komma in på akuten så var det rätt så mycket med folk där och det verkade vara många med kryckor så jag tänkte att nu blir det till att vänta länge för vi skulle anntagligen till samma doktor men då efter en halv timma så då fick vi komma in och träffa en doktor och han undersökte mej och skickade iväg mej på röntgen.När jag väl gjort den där röntgen så var det bara att vänta i väntrummet på att doktor som skulle titta på bilderna och sedan ropa upp oss men det gick en timme och sedan en till men till sist kom han in i och han sa direkt ute i väntrummet vad vi väntade på nämliggen en ortopeddoktor som skulle titta så att brotten inte låg för näre lederna som man har i tårna så det skulle ta ett tag innan han skulle kunna komma och när han väl kom så gick vi in och han berättade att jag hade två va anntingen så gipsade vi inte foten men då skulle jag nästan inte få röra på foten och den andra alternativet var att gipsa så att det ligger still på ett och samma ställe så att det inte ligger fel och inte läker som det ska.

Så nu har man en gipsad fot (men bara halva foten) och hoppar runnt på krycker och då i dag skulle vi ju hem och jag skulle få köra ända hem om jag inte nu hade brutit den men så är de tyvärr.

Nu ska vi ta och packa ihop våra saker och sedan blir det avfärd hemmåt så jag får väl se vad man hittar på vem vet man kan ju inte göra så mycket men nått blir det väl.

Tack för titten och välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela